Човешки ресурси, административно и информационно обслужване
и.д. директор:
Габриела Кирилова
E-mail: g.kirilova@me.government.bg
Телефон: 02 9263 247
Адрес: София, ул. "Триадица" №8
Работно време: 9:00 - 17:30
Дирекция "Човешки ресурси, административно и информационно обслужване":
- разработва и реализира подходящи стратегии и политики за управление на човешките ресурси и за оптимизиране на организационната структура съвместно с останалите административни звена в Министерството;
- разработва прогнози и планове за човешките ресурси в Министерството;
- изготвя и актуализира длъжностното разписание и поименното разписание на длъжностите на Министерството;
- организира разработването и актуализирането на длъжностните характеристики на служителите в администрацията;
- организира дейността по набирането и подбора на персонала, изготвя всички актове, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения на служителите, в съответствие с действащото законодателство и съставя, води и съхранява служебните и трудовите досиета;
- организира и координира процесите по оценяване на изпълнението, заплащане и израстване в кариерата на служителите в Министерството;
- организира и контролира обучението и развитието на персонала, като предлага и реализира програми за обучение и професионална квалификация за служителите в Министерството;
- координира дейността по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд;
- организира цялостната дейност на приемната на Министерството по административното обслужване на физическите и юридическите лица на принципа "Едно гише", приемането на граждани и представители на организации и изслушването на техните предложения и сигнали съгласно Административнопроцесуалния кодекс;
- осъществява посредством автоматизирана информационна система деловодна дейност, архивиране и съхраняване на документацията на Министерството, изготвя заверени копия на документи, съхранявани в архива, организира експертиза за ценността на документите, тяхната обработка и предаване в Централния държавен архив;
- проучва водещи информационни и комуникационни технологии и изучава информационните потребности, обслужващи дейността на Министерството, като формира политики за внедряване на информационни и комуникационни технологии;
- организира, администрира и осигурява техническата поддръжка на информационната и комуникационната инфраструктура на Министерството;
- организира и осигурява поддръжката на хардуера и системния софтуер на компютърната техника на Министерството;
- осигурява системна поддръжка и интеграция на комплексни информационни системи в Министерството, включително информационните фондове, съдържащи вътрешноведомствена информация;
- организира издаването на удостоверенията за електронни подписи в Министерството;
- поддържа служебни регистри на потребителите, на компютърната и периферната техника, на комуникационното оборудване на Министерството и на използваните софтуерни продукти и системи;
- администрира и осигурява техническата поддръжка на компютърната техника на Министерството, съдържаща класифицираната информация в електронен вид, съвместно с органите по сигурността;
- прилага стандартите, политиките и правилата за мрежова и информационна сигурност в Министерството и отговаря за защитата на интелектуалната собственост и материалните активи на Министерството в областта на информационните и комуникационните технологии; поддържа опис на всички информационни активи на Министерството и на присъщия им риск по отношение на информационната сигурност;
- организира своевременното инсталиране на коригиращ софтуер при заплахи на сигурността, свързани с наличния в администрацията софтуер и хардуер;
- участва в разработването и прилагането на политиките, процедурите, вътрешните правила и други документи в областта на информационните и комуникационните технологии;
- анализира инцидентите в областта на мрежовата и информационната сигурност и предлага действия за подобряването й в администрацията;
- участва в поддържането и администрирането на информационните системи, свързани с охранителния и пропускателния режим в сградите на Министерството;
- дава становища по въпроси от компетентността на дирекцията;
- координира подготовката на материалите за заседанията на Министерския съвет и на съветите към него;
25. извършва вписвания в Административния регистър.