Телефон +359 2 9263 152
Имейл e-energy@me.government.bg
Pin София, ул. „Триадица“ 8

Българската енергетика към 2035 г.: ВЕИ мощности, съоръжения за съхранение и нови ядрени блокове

Българската енергетика към 2035 г.: ВЕИ мощности, съоръжения за съхранение и нови ядрени блокове свали снимката

Заместник-министърът на енергетиката Ива Петрова участва във форума Energy summit 2024, организиран от в. „Капитал“

12 гигавата ВЕИ мощности, съоръжения за съхранение на енергия и 2 гигавата нови ядрени блокове – това ще бъде „гръбнакът“ на електроенергийната система към 2035 г., заяви заместник-министърът на енергетиката Ива Петрова по време на участието си във форума Energy summit 2024, организиран от в. „Капитал“.

В рамките на дискусията, в която участва и министърът на околната среда и водите Юлиян Попов, бяха обсъдени основните предизвикателства пред развитието на енергийната система в следващите десетилетия.

Моделирането, направено за целите на актуализацията на Интегрирания национален план Енергетика-климат, надгражда резултатите от работата в рамките на Комисията за енергиен преход, Териториалните планове за справедлив преход и пътната карта за декарбонизация. През идните няколко години енергийната система на страната ще продължи да разчита на съществуващите в момента мощности, които ще работят изцяло на пазарен принцип.

Развитието на мрежите, взаимната свързаност на регионално равнище и промяната в модела на поведение на потребителите бяха изтъкнати като основни предизвикателства пред развитието на сектора в следващите десетилетия. Сред тях промяната в потребителските нагласи е най-трудната задача, смятат участниците в дискусията. Според тяхното мнение, социалните въпроси, свързани с енергийна бедност и уязвими потребители, не трябва да се смесват с инвестиционния процес. Обратното означава унищожаване на инвестиционната активност и липса на развитие.

По мнението на заместник-министър Ива Петрова, необходимостта да се формира в обществото критична маса знания за енергийното потребление е ключов фактор за промяна на потребителските нагласи. Тя поясни, че информационните кампании, посветени на тази тема, трябва да бъдат насочени както към потребителите, така и към самите участници на пазара.

отпечатай тази страница